Från hösten 2022 kan du söka utbildningen Processtekniker Smart Industri. Utbildningen erbjuds av YH Syd Olofström där nu även Perstorp är en av utbildningsorterna. Behovet av processtekniker är stort på marknaden.

Utbildningsstart 29/8 – sök nu, det finns platser kvar!

Yrkeshögskolan

Högteknologiskt framtidsyrke som ger jobb

En processtekniker styr och kontrollerar en tillverkningsprocess, arbetar för att nå ett optimalt flöde i produktion och är delaktig i utvecklingsprojekt. Detta är ett roligt, omväxlande och högteknologiskt framtidsyrke för den som är intresserad av teknik och problemlösning.

• Lätt att få jobb
  • Yrkeshögskoleexamen
  • Utbildningen är kostnadsfri och berättigar till studiemedel

Bra att veta om utbildningen

Studietiden präglas av ett upplevelsebaserat och projektorienterat arbetssätt där du som studerande ställs inför realistiska problem. En del av utbildningen utgörs av LIA på branschföretag. Med vår utbildning får du en Yrkeshögskoleexamen och kan börja arbeta direkt efter avslutade studier – och du är efterfrågad på arbetsmarknaden.

Se film om utbildningen

Studieform: Bunden
Studieort: Perstorp, Olofström, Simrishamn
Utbildningslängd: 2 år, 400 YH-poäng
Praktik: 100 YH-poäng
Studietakt: 100% (heltid)
Studietider: År 1 2022-08-29–2023-06-02
År 2 2023-08-21–2024-05-24
Examen: Yrkeshögskoleexamen
Undervisningsspråk: Svenska och Engelska
Behörighet: Grundläggande behörighet
Särskilda behörighetskrav: Matematik 2
CSN: Utbildningen är kostnadsfri och berättigar till studiemedel
Antal platser på utbildningen: 22
Perstorp Tekniska Gymnasium 0435-37680

Perstorp Tekniska Gymnasium driver eftergymnasiel yrkeshögskoleutbildning tillsammans med Yrkeshögskolan Syd Olofström.

Yrkeshögskolan Syd Olofström

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad!

Våra viktiga samarbetspartners

Perstorp AB är vår huvudman. Ett internationellt företag med produktion i flera länder. Vi har också ett flertal andra starka företag som samarbetspartners – bl. a Johnson Matthey, Isover, ESAB och Celanese. Detta ger våra elever unika möjligheter till givande praktikplatser och studiebesök – både i Sverige och utomlands.

Perstorp
Isover