Du söker till Perstorp Tekniska Gymnasium på samma sätt och vid samma tillfälle som till kommunala skolor. Ansökan ska alltid gå till antagningsenheten på utbildningsförvaltningen i din hemkommun. Är du osäker kan du alltid fråga din skolas studie- och yrkesvägledare.

När du fått det preliminära antagningsbeskedet kallas du till oss för en informell intervju. Intervjun är till för att vi ska få träffa dig, ge dig ytterligare information om våra program och våra kurser, samt ge dig information om skolstart och upptaktsdagar. Vi vill också vid detta tillfälle ge dig och dina vårdnadshavare möjlighet att ställa eventuella frågor. Vi vill poängtera att intervjun inte på något sätt är avgörande i urvalsprocessen. Strax efter att du fått ditt definitiva antagningsbesked kan du vänta dig ett välkomstbrev från oss.

Du är alltid välkommen att komma och besöka oss.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret nedan för att få påminnelser inför våra öppna hus eller annan information om vår skola. Har du frågor om skolan, ditt gymnasieval, eller vill börja hos oss? Tveka inte att höra av dig.