Vill man ha ett spännande, utvecklande och välbetalt jobb så ska man plugga tekniska utbildningar. Det är stor brist på arbetskraft inom tekniska yrken och i stort sett alla branscher söker teknisk kompetens. Nu vill vi visa dig som är elev i årskurs 5-9 hur roligt det är med teknik! Under två timmar kommer du att få bekanta dig med, och prova på, teknik i flera olika former.

När? 26 oktober 17-19

För vem? Elever i årskurs 5-9

Var? Perstorp Tekniska Gymnasium

Anmäl er här

Vårt program för dagen:

Lund Formula student visar upp sin racingbil.

Lund Formula

Lund Formula student visar upp den otroliga racingbil de designat, utvecklat och tillverkat under läsåret.

”Vi är Formula Student-racingteamet som representerar Lunds universitet. Varje år startar vi ett nytt projekt med målet att designa, utveckla och tillverka en racerbil i toppklass under läsåret, och tävla mot andra universitet från hela världen vid de officiella Formula Student-tävlingarna.”

Vad gör en ingenjör?

En av PG:s tidigare elever kommer hit och förklarar vad en ingenjör jobbar med och dessutom kommer skolans samarbetsföretag finns på plats och berättar om yrkesrollerna hos dem.

Vad gör en ingenjör?
Möjligheternas värld

Prova på!

Det blir tävling, fika och massor av roliga prova på-aktiviteter som att rita i CAD, löda och experimentera.

Ta med dig en kompis och kom hit och lär dig mer om teknik – det är framtiden!

Välkomna!

Glöm inte att anmäla er.
Anmäl er här

Våra program

Vi är en teknisk gymnasieskola med stor kompetens och de viktiga kontakterna med branschen. Läsa mer om vilka program du kan studera hos oss.

VÅRA PROGRAM

Våra viktiga samarbetspartners

Perstorp AB är vår huvudman. Ett internationellt företag med produktion i flera länder. Vi har också ett flertal andra starka företag som samarbetspartners – bl. a Johnson Matthey, Isover, ESAB och Celanese. Detta ger våra elever unika möjligheter till givande praktikplatser och studiebesök – både i Sverige och utomlands.

Perstorp
Isover